Ekonomi

Yöneticiler İçin Çalışanlarla İletişim Becerilerini Geliştirmek İçin 10 İpucu

Bu ipuçları sayesinde çalışanlarla iletişiminiz çok daha sağlıklı olacak!

1. Sorun değil, analiz odaklı olun!

Çalışanlarınıza nasıl hitap ettiğiniz, nasıl bağlantıda kalacağınızı belirler. Tartışılması gereken bahislerde konuya değil analize odaklanırsanız karşı tarafın hem kalbini hem de saygısını kazanırsınız. Böylece onun için daha fazla sorumluluk açarsınız.

2. Kendinizi güvende hissettirin!

Çalışanlarınıza onlara güvendiğinizi hissettirirseniz hem aidiyetlerini artırabilir hem de daha sağlıklı bir iş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Gereksiz sözler söylemenize gerek yok, sadece olanları anlatın ve çalışanınızı güçlendirin. Gerisi aslında gelecek!

3. Geribildirim önemlidir!

Yapılan işlerin ardından çalışanlarınıza geri bildirimde bulunursanız neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamalarını sağlayabilirsiniz. Değerli olan yanlışta ısrar etmek değil, doğru yolu saygılı bir şekilde göstermektir.

4. Takdir edin, iyi hissedin!

Motivasyon, iş dünyasında sahip olunması gereken en değerli yapı taşlarından biridir. Çalışanlarınıza başarıyla tamamladıkları bir işin hemen ardından kendilerini hissettirmek ve onları takdir etmek bir sonraki işlerinde kendilerini çok daha iyi hissetmelerini sağlayacaktır.

5. Duvarları kaldırın!

Çalışanlarınız size gelmekten korkmamalı. Durum buysa, sağlıklı bir bağlantı nasıl gerçekleşebilir? Size saygı kuralları çerçevesinde her şeyi paylaşabileceklerini onlara empoze etmelisiniz.

6. Toplantıları atlamayın!

Toplantılar iş hayatının vazgeçilmez bir parçasıdır. Çalışanlarınızla görüşürken iletişime odaklanın. Ortamda doğabilecek gerilim kimseye fayda sağlamaz. Böylece daha sakin ve eğlenceli bir toplantı yapmayı deneyebilirsiniz.

7. Empati kurmayı unutmayın!

İyi bir yönetici çalışanın durumunu anlamalı değil mi? Çalışanlarınızın durumunu ne kadar anlarsanız onların gözünde o kadar değerli olursunuz. Böylece sizinle bir konu hakkında konuşmak istediklerinde tereddüt etmezler ve bağ sağlıklı bir şekilde devam eder.

8. Söz konusunu gözden geçirin!

Büyük sözler söylemekten kaçınmalısınız. Bunu yapmaktan kaçınmadığınız her an, gelecekte çalışanlarınızla kuracağınız bağ sağlıksız olabilir. Kimse sözünün tutulmadığını görmek istemez, bu konuda ekstra dikkatli olmalısınız.

9. Bağın samimiyetini siz belirleyin!

Çalışanlarınızla aranızdaki sevgi ve saygıyı siz belirleyeceksiniz. Bir gün biri size hiç beklemediğiniz bir şey söyleyecek ve ona bu samimiyeti verdiğinizi söyleyebilir. İşinizi şansa bırakmayın, kuralları siz koyun.

10. Profesyonelliğinizi kaybetmeyin!

İş ortamındaki en değerli şeyin profesyonellik olduğunu unutmayın. Sonuçta iş ortamının getirdiği bir ölçek ve disiplin var. Elbette bu çerçevede çeşitli şeyler yapabilirsiniz ama bu önemli yönünüzü göstermeyeceğiniz anlamına gelmiyor. Unutma, önce çalış!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu